Reklamácia

REKLAMAČNÝ PORIADOK

Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu u predávajúceho VitaHarmony, s.r.o., Vyhlídka 809/39, 638 00 Brno bez zbytočného odkladu od zistenia nedostatku. 
V prípade, že zákazník tovar zakúpil inde, než na eshope: vitaminy-mineraly.cz alebo priamo na prevádzke VitaHarmony, s.r.o., so sídlom Vyhlídka 809/39, 638 00 Brno, obráti sa na predajcu, u ktorého tovar zakúpil.

Reklamáciu je možné uplatniť osobne alebo písomne na adrese sídla spoločnosti, elektronicky na emaile vitaharmony@vitaharmony.cz, telefonicky na tel. čísle 800 182 572 alebo pomocou elektronického formulára - k vyplneniu tu.

Kupujúci uvedie svoje kontaktné údaje, popis nedostatku a požiadavku na preferovaný spôsob vybavenia reklamácie (poskytnutie zľavy na reklamovaný tovar alebo ďalší nákup, výmena tovaru).

Ak kupujúci nezvolí preferovanú formu náhrady, vyhradzuje si predávajúci právo určiť formu sám.

Kupujúci je povinný preukázať nákup tovaru - najlepšie dokladom o kúpe, prípadne dokladom o zaplatení tovaru. Lehota pre vybavenie reklamácie beží od okamihu, kedy predávajúci obdržal od kupujúceho uplatnenie (oznámenie) reklamácie na e-mail: vitaharmony@vitaharmony.cz alebo písomne na adresu: Vyhlídka 39, 638 00 Brno a reklamovaný tovar na rovnakej poštovej adrese. 

Lehota pre vybavenie reklamácie s preferovaným spôsobom vybavenia formou zľavy beží od okamihu uplatnenia (oznámenia) reklamácie a dodania fotodokumentácie preukazujúcej chybné plnenie na vyššie uvedenú e-mailovú alebo poštovú adresu. 

Tovar by mal byť pri preprave zabalený vo vhodnom obale, aby nedošlo k jeho poškodeniu, mal by byť kompletný. Predávajúci si vyhradzuje právo neprevziať zásielky poslané na dobierku.

Predávajúci je povinný bezodkladne, najneskôr do troch pracovných dní, rozhodnúť o reklamácií, prípadne o tom, že je k rozhodnutiu potrebné odborné posúdenie. Informáciu o nutnosti odborného posúdenia kupujúcemu v tejto lehote zdelí.
Reklamáciu, vrátane odstránenia chyby, predávajúci vybaví bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od jeho uplatnenia, ak sa s kupujúcim písomne nedohodnú na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci rovnaké práva, ako by sa jednalo o podstatné porušenie zmluvy.

Ak predávajúci odmietne odstrániť chybu veci, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny alebo odstúpiť od zmluvy. Záručná doba sa predlžuje o dobu od uplatnenia reklamácie do jeho vybavenia alebo do doby, kedy bol kupujúci povinný si vec vyzdvihnúť. Ak dôjde k výmene tovaru alebo jeho časti, uplatní sa zodpovednosť predávajúceho, ako by šlo o kúpu nového tovaru alebo jeho časti.

Ak nie je umožnené sledovať stav vybavenia reklamácie on-line, zaväzuje sa predávajúci o vybaven reklamácie kupujúceho informovať podľa jeho požiadavky e-mailovou správou.

U oprávnenej reklamácie náleží kupujúcemu náhrada účelne vynaložených nákladov.

 

REKLAMÁCIE TOVARU POŠKODENÉHO PREPRAVOU


Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie tovaru od prepravcu, ktorý je zjavne poškodený, alebo je poškodený značným spôsobom prepravný obal, ktorý vyvoláva dôvodnú domnienku, že tovar vo vnútri je poškodený. Ak bude kupujúci chcieť aj napriek tomu tovar prevziať, je pracovník pošty alebo kuriérnej služby povinný s kupujúcim spísať protokol o poškodení zásielky. Na jeho základe potom, v prípade poškodenia obsahu balíka, dopravca vybaví reklamáciu.
Ak toto kupujúci neuskutoční, nenesie predávajúci za tieto škody zodpovednosť.
V prípade, že kupujúci po otvorení balíka zistí fyzické poškodenie tovaru, ktorý môže byť poškodený pôsobením dopravy, je potrebné túto skutočnosť oznámiť bez zbytočného odkladu (do 24 hod.) predávajúcemu, ktorý bude kupujúceho informovať o ďalšom postupe, a zároveň je potrebné uplatniť reklamáciu podľa reklamačného poriadku prepravcu.
Pri dodaní poškodeného tovaru má kupujúci nárok na dodanie nového tovaru, keďže záväzok trvá, alebo môže odstúpiť od zmluvy z dôvodu, že už nemá oprávnený záujem o neskoršie dodanie tovaru, kedy je toto povinný zdeliť predávajúcemu súčasne s oznámením o dodaní poškodeného tovaru.